close

 

 

颱風天,隨便翻一下打發時間~

不是ELSA女王那個Frozen唷,是瑪丹娜姐姐在1998年的專輯《光芒萬丈》裡的主打歌之一,拿下當年度百大歌曲的第三十二名

 

Frozen 冷若冰霜

You only see what your eyes want to see
How can life be what you want it to be
You're frozen
When your heart's not open
你的眼只注視你想見之物
但生命豈能如此從人所願
在你深鎖心扉時
你如此冷若冰霜

You're so consumed with how much you get
You waste your time with hate and regret
You're broken
When your heart's not open
你被你的得失算計吞噬
你拋擲時光憎恨並後悔
在你深鎖心扉時
你如此心灰意冷

Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key
如果當初我能貼近你的心房
我們就不會分開了
把你自己交給我吧
你擁有破冰的鑰匙

Now there's no point in placing the blame
And you should know I suffer the same
If I lose you
My heart will be broken
現在已經沒有必要去責備誰對誰錯
你應可了解我也忍受了同樣的痛苦
如果失去你
我的心將會破碎

Love is a bird, she needs to fly
Let all the hurt inside of you die
You're frozen
When your heart's not open
愛如同鳥兒需要飛翔
讓你心中的傷痛逝去
在你深鎖心扉時
你如此冷若冰霜

Mmmmmm, if I could melt your heart
Mmmmmm, we'd never be apart
Mmmmmm, give yourself to me
Mmmmmm, you hold the key
如果當初我能碰觸你的心房
我們就不會分開了
把你自己交給我吧
你擁有破冰的鑰匙

If I could melt your heart
如果我能貼近你的心房

arrow
arrow
    全站熱搜

    mattifa 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()